Referaty w sesjach

Referaty TM 2025 – abstrakty

1

Alina Błaszczyk

Technikum nr 13 Zespół Szkół Geodezyjno-Technicznych w Łodzi

Lekcja powtórzeniowa z matematyki

2

Katarzyna Kruk-Babik

Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Oleszycach

Repetycja matematyczna na miarę XXI wieku

3

Daria Najberg, Anna Lelito

Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

Optymalizacja schematów

4

Lucyna  Grochowska

Federacja Akademii Wojskowych w Gdyni (Szkoła Doktorska), Szkoła Podstawowa  nr 1 w Gdańsku

Między diagnozą  umiejętności  a konstruowaniem rozumienia ucznia – zastosowanie Action Research w  rozwijaniu zdolności uczenia się  matematyki

5

Karolina Dubas

Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

O strategiach stosowanych przez uczniów podczas rozwiązywania układów równań

6

Sandra Branicka

Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

Jak myślimy przez analogię? O roli analogii w procesie uczenia się matematyki

7

Grzegorz Urbanek

Uniwersytet Rzeszowski

Sposób na rozpoczęcie lekcji matematyki ze stereometrii w szkole podstawowej – grywalizacja komputerowa

8

Paweł Perekietka

Muzeum Matematyki, Fundacja Zakłady Kórnickie, Kórnik

Laboratorium Prawdopodobieństwo wokół nas

9

Dagmara Gluch

Uniwersytet Wrocławski

O filozoficznych inspiracjach na lekcjach matematyki

10

Gabriela Biel, Jan Jełowicki

Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu

Logika życia codziennego. Doświadczenia z kursów logiki dla inżynierów

Referaty laureatów konkursu im. A. Z. Krygowskiej

na najlepszą pracę studencką z dydaktyki matematyki (edycja 2024)

1

Sylwia Korzon

Uniwersytet Śląski w Katowicach

Krytyczne myślenie i matematyka w edukacji wczesnoszkolnej

2

Weronika Karnasiewicz

Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

Dostrzeganie prawidłowości i formułowanie prostych uogólnień w matematyce szkoły podstawowej

3

Alicja Dąbrowska

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Umiejętności matematyczne uczniów kończących szkołę podstawową oraz rozpoczynających szkołę ponadpodstawową

4

Lidia Wronkowska

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Zadania matematyczne prowokujące operacje formalne